bbq vlees

De ingrediënten voor een gezonde barbecue-dag

Na de koude winterdagen begint dinsdag 20 maart de lente in Nederland en dat betekent maar één ding: de zak met kolen mag weer opengetrokken en leeggeschud worden in de daarvoor bestemde barbecue. Onderstaand een aantal tips om van een gezonde barbecue te genieten!

  1. Kies voor groentes en fruit

Vergeet natuurlijk niet die lekkere bijgerechten. Een variatie aan salades, groentes en fruit mogen zeker niet ontbreken. Groentes kunnen prima op de barbecue. Kies voor lekkere groentes en fruit op een spies. Denk bijvoorbeeld aan gegrilde ananas, paprika of champignons. Gezond, maar toch lekker!

  1. Sta stokbrood over

In brood zitten veel koolhydraten en ook kruidenboter zorgt niet voor een strakke buik. Probeer daarom niet te veel stokbroodjes te eten, voordat je aan de barbecue begint.

  1. Vis, vlees of kip?

bbq spies

Kies voor magere vleessoorten op de BBQ, zoals kipfilet, rosbief, biefstuk, rundergehakt of kalkoen. Wat betreft vis kun je niet zoveel zo veel fout doen bij een gezonde barbecue. Vis is over het algemeen mager en bevat minder vet. Bovendien zit vis vol goede vetzuren. Vervang bbq vlees eens door vis of zorg voor een goede balans.

  1. Sauzen

Een belangrijk onderdeel van een barbecue is het maken van lekkere sausjes. Dit maakt het eten helemaal af! Simpelweg omdat je geen of weinig suiker toevoegingen hebt.

Dit zijn alle tips die je nodig hebt om een onvergetelijke barbecue-dag te organiseren!

 

 

30 jaar, oprichter van Lekkeremaaltijd.nl Kim staat graag in de keuken en heeft een voorliefde voor Azië. Ik ben ook gek op fotograferen. Zodra ik uit bed stap denk ik aan eten. Op mijn website vul ik de bladzijden met mijn culinaire avonturen. Het liefst iedere dag iets nieuws. Een recept, een video of een hotspot die ik heb bezocht. Je zou dus kunnen zeggen dat ik gek ben op food en alles daar omheen.

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet opgeslagen of gedeeld met derden. *